Staples Solutions använder cookies (och liknande tekniker som Facebook Pixels, beacons och Javascript) för webbplatsen för att förbättra funktionalitet och användbarhet, för att analysera trafik samt reklamändamål. Som en konsekvens behandlar cookies personuppgifter för olika ändamål. Läs mer om användningen av cookies på denna webbplats i Cookie policy. Läs mer om hur denna webbplats behandlar personuppgifter i Integritetspolicy. Genom att klicka på "OK"

Logo Staples

Gör ditt varumärke oförglömligt med de här sex nytänkande marknadsföringsidéerna

Dela via:

Alla älskar prylar, presentartiklar och reklamprodukter. Men alla reklamprodukter är inte skapade likadant. En förstklassig gåva kan öka kännedomen om vårt varumärke och dess synlighet samtidigt som den främjar en direkt, positiv kontakt mellan företaget och kunden. Och på mässor, konferenser och nätverksevenemang är produkter med varumärkesnamn bra att bryta isen med och skapa nya möjligheter.

Men var hittar jag dem? Hos Staples förstås. Visitkort och broschyrer är bara början när det gäller vad vi kan producera för ditt företag. Och denna samling användbara, högkvalitativa produkter är bara toppen av isberget när det gäller vad vi kan skapa. De här produkterna är enkla att anpassa och leverera och är den typen av produkter som ger mervärde till dina kunders och potentiella kunders dagliga liv – allt tack vare dig.

1. Vattenflaskor 

Visa att du bryr dig om både miljön och människors hälsa genom att dela ut personliga, återanvändbara vattenflaskor. Med alternativ i plast, glas och metall, samt filter och behållare, kan du skapa något som sticker ut, framhäver ditt varumärke och omedelbart utjämnar mottagarens vätskebalans. Dessutom är det en produkt som folk använder på daglig basis i flera månader eller längre, vilket innebär att ditt varumärke är det första de tänker på när de gör något så naturligt som att dricka vatten.

AdobeStock_90385020.jpeg

2. USB-minnen 

USB-minnen är ett annat praktiskt val – alla behöver dem säkert någon gång, så de är ett populärt val som presentartikel med mycket utrymme för kreativitet. Färg- och tryckalternativ är i stort sett obegränsade, men med USB-minnen går det även att leka med formen. Minnet gör sitt jobb oavsett om det är i form av en röd rektangel eller en röd paprika – så länge det är lätt att känna igen och passar med ditt varumärke behöver du inte vara rädd för att ha lite roligt. 

AdobeStock_201947495.jpeg

3. Powerbanks 

Än mer praktiskt i dagens hyperanslutna värld är en kompakt powerbank. Det finns inget värre än att få slut på batteri på jobbet, och en snygg laddare med varumärkesnamn på kan vara en av de bästa presentartiklarna som finns. Eftersom de är minimala bör du inte välja ett för skrikigt mönster, men lägg till ett unikt element eller två så att ditt varumärke verkligen syns och påminner användarna om vem som hjälper till att hålla deras telefoner laddade. 

AdobeStock_80109325.jpeg

4. Solglasögon 

Ett par snygga solglasögon är en annan pålitlig publikfavorit som är lätt att anpassa. Färgalternativen är obegränsade, men oavsett om du väljer neonfärger eller neutrala färger, bör du fundera på hur du vill att ditt varumärke ska se ut – på någons favoritsolglasögon finns kanske inte nödvändigtvis ett företagsnamn. Istället kanske du kan trycka en liten logotyp eller detalj på skalmens utsida och fler detaljer på insidan. På så sätt blir de en trevlig påminnelse om vem du är i stället för att de tvingar sig in i blickfånget.

 sunglass and notepad on the table, selective focus on the sunglass on holiday.jpeg           

5. T-shirts

De flesta gillar en kostnadsfri t-shirt, men gåvo-t-shirts med skrikiga varumärkesnamn har en tendens att hamna längst in i garderoben, och bara användas i nödfall. Detta behöver dock inte vara fallet. Det är inte allt för komplicerat att trycka en skön och snygg top, men det krävs lite planering. I stället för att smälla på ditt företagsnamn över hela bröstet, varför inte krympa det lite och flytta det långt upp på ryggen eller på en arm? Använd framsidan bättre med unik grafik eller en smart slogan som framhäver ditt varumärke, ditt uppdrag eller en aktuell kampanj. 

Zz1iMTQ2ZTQxNmE0YmQ0ZjZmOGQ0NmFkMTBiMzViZWUwZA==.jpeg

6. Anteckningsböcker 

Det må kännas gammaldags, men en snygg anteckningsbok av hög kvalitet blir aldrig omodern. Det finns inget som att trycka pennan mot papperet för att få igång en brainstormingsession, och därför är en anteckningsbok ofta en välkommen gåva. Men kom ihåg: de flesta backar undan från produkter där varumärket tar för stor plats – vare sig det är gratis eller fullt pris – så när det gäller omslagsdesignen bör du bara använda din logotyp om du måste. Använd annars eftersättsbladen och omslagets insida för att kommunicera vem du är. 

  Females hand writing in notebook.jpeg                          

När det gäller att äntligen få dessa saker i händerna på rätt personer – håll det enkelt. Varför lägga pengar på porto och emballage när en personlig kontakt garanterat lämnar ett mer bestående intryck? Oavsett om du är på ett evenemang eller längs en livlig gata är det ett bra sätt att skapa en omedelbar kontakt med potentiella kunder och förbipasserande genom att lämna över reklamprodukter personligen.

För det mesta innehåller utbytet bara ett par hälsningar eller artighetsfraser – men var inte rädd för att uppmuntra till ytterligare engagemang. För mer värdefulla presentartiklar som t.ex. powerbanks kan det att lyssna på en presentation, skanna en bricka eller helt enkelt skriva in sig med namn och e-postadress vara ett enkelt sätt att ”förtjäna” gåvan samtidigt som intresse för ditt varumärke eller företag skapas. 

Dela via:

Fortsätt Läsa

Kontakta
close

Ring oss

Du kan ringa vår kundtjänst på följande nummer:

033-20 65 50

Du kan också fylla i formuläret nedan så kommer en av våra säljare att kontakta dig inom kort.

Get help SE

General
Submit