Staples Solutions använder cookies (och liknande tekniker som Facebook Pixels, beacons och Javascript) för webbplatsen för att förbättra funktionalitet och användbarhet, för att analysera trafik samt reklamändamål. Som en konsekvens behandlar cookies personuppgifter för olika ändamål. Läs mer om användningen av cookies på denna webbplats i Cookie policy. Läs mer om hur denna webbplats behandlar personuppgifter i Integritetspolicy. Genom att klicka på "OK"

Logo Staples

Henkel – uppnå mer med mindre

Dela via:
Henkel

Vi på Henkel strävar efter ledarskap inom hållbarhet. Det här är både vår ambition och en av våra viktigaste företagsvärderingar. 

För Henkel har vi formulerat en tydlig hållbarhetsstrategi med ambitiösa mål: vi vill åstadkomma mer med mindre. Vårt mål är att till år 2030 tredubbla det värde som vi skapar för våra kunder, konsumenter och oss själva jämfört med det avtryck som våra processer, produkter och tjänster gör. Vi sammanfattar den här ambitionen att bli tre gånger så effektiv som ”Faktor 3”. 

svarta tavlan, krita, framgång, business, skrivande, utbildning, handskrift, text, display, strategi, internet, data, alternativ, handskrivna, kommunikation, motivation, ingen person, meddelande, skola, konceptuella

Det vi åstadkommer inom hållbarhet bekräftas regelbundet av ledande positioner i olika nationella och internationella hållbarhetsgraderingar och -index. 

Om vi vill uppnå vårt mål att tredubbla värdet som vi skapar jämfört med miljöpåverkan från våra produkter och tekniker till 2030 behöver alla bidra. Det är därför vi strävar efter att ge våra anställda en tydlig förståelse av hållbarhet och ge dem möjlighet att förmedla betydelsen av hållbarhet till andra.

Våra hållbarhetsambassadörsprogram lanserades 2012 för att engagera personalen djupare i ämnet hållbarhet. Sedan dess har Henkel utbildat mer än 3 800 hållbarhetsambassadörer – inklusive alla styrelseledamöter – i 70 länder.

tecken, business, text, varning, etikett, befordran, symbol, typografi, data, banner, ingen person, information, illustration, framgång, säkerhet, kommunikation, papper, internet, bild, handel

År 2014 utökade vi programmet med vår (Y)OUR MOVE-kampanj mot hållbarhet. Med denna kampanj vill Henkel uppmuntra hållbart beteende på arbetsplatsen genom enkla åtgärder som att stänga av lamporna när du lämnar ett rum, skriva ut mindre och använda återanvändbara vattenflaskor. Mottot ”Du ändrar lite. Vi ändrar mycket” visar vilken stor, positiv inverkan som många enskilda små åtgärder kan ha.

Mall, layout, check, navigering, etikett, banner, sida, World Wide Web, presentation, häfte, form, stripe, rubrik, tagg, meny, diagram, steg, information, Graf, nummer

Pritt – ”Rött är det nya gröna”

Pritt, det världskända limstiftsvarumärket, står för överlägsen kvalitet, användarvänlighet och miljömässigt ansvar, sedan introduktionen 1969. 

Sammansättningen av Pritt-limstiftet har utvecklats kontinuerligt sedan det först dök upp på marknaden. Fokus ligger här på hållbarhet – och därmed på produktsäkerhet och miljöhänsyn. Följaktligen är hela utbudet av Pritt-lim sedan länge fritt från lösningsmedel. Omkring 90 procent av den adhesiva substansen i limstiftet är tillverkad av naturliga råmaterial. ”1991 påbörjade Henkel processen med att övergå från petroleumbaserade PVP-limstift till växtbaserade lösningar. Sedan 2000 engagerar sig Pritt helhjärtat i ett miljövänligare alternativ och har helt tagit bort PVP och ersatt det med en unik kombination av naturlig stärkelse och socker. Dessutom har vi sedan 2012 använt närodlad industriell potatis i syfte att undvika onödiga transporter. Samtidigt har det förbättrade Pritt-limstiftet en överlägsen vidhäftningsförmåga för hantverksmaterial och är mer effektivt genom att limma mer papper.

Och Pritt har nu vågat ge sig in i ett nytt fält med ”grön” kommunikation i kontorsvärlden. 

Pritts nya hållbarhetskampanj markerar – med hjälp av fyra kreativa huvudbilder – de hållbara egenskaperna hos Pritts kontorsprodukter på ett nytt och roligare sätt. 

En av annonserna säger: ”Den enda skillnaden mellan en smoothie och ett Pritt-limstift är 10 %”. Det återspeglar det faktum att det prominenta limstiftet är tillverkat av mer än 90 % naturliga ingredienser genom att man har ersatt råolja med en unik kombination av potatisstärkelse och socker. Varumärket bevisar att hållbar konsumtion kan vara mer än en skyldighet, och samtidigt roligt.

Huvudinsikten är att hållbarhetskommunikation måste vara enkel att förstå och den måste översättas till relevant nytta för målgruppen. Då leder den till inköp och är av värde för kunden och miljön.

etikett, illustration, försäljning, vektor, tagg, business, lager, banner, befordran, symbol, rabatt, sign, Mall, vektor, pris, bill, text, bild, retail, set
Dela via:

Fortsätt Läsa

Kontakta
close

Ring oss

Du kan ringa vår kundtjänst på följande nummer:

033-20 65 50

Du kan också fylla i formuläret nedan så kommer en av våra säljare att kontakta dig inom kort.

Get help SE

General
Submit