Staples Solutions använder cookies (och liknande tekniker som Facebook Pixels, beacons och Javascript) för webbplatsen för att förbättra funktionalitet och användbarhet, för att analysera trafik samt reklamändamål. Som en konsekvens behandlar cookies personuppgifter för olika ändamål. Läs mer om användningen av cookies på denna webbplats i Cookie policy. Läs mer om hur denna webbplats behandlar personuppgifter i Integritetspolicy. Genom att klicka på "OK"

Logo Staples

Hur du får ut mesta möjliga av din mobila personal

Dela via:
staples

Steget mot mobilt arbete är en tydlig trend i dagens kontorsmiljöer. Arbetsgivare som vill locka till sig de bästa och smartaste medarbetarna måste vara medvetna om detta när de planerar för en konkurrenskraftig framtid.

Arbeta smart, arbeta mobilt - en rapport publicerad av produktleverantören Leitz, påpekar att många av dagens anställda inte ser arbete som något de går till utan något som kommer till dem. Det här handlar om mycket mer än att bara arbeta hemifrån, det handlar även om mobilt arbete. 

Om du välkomnar denna mobila förändring kommer din personal känna att de får större inflytande och blir engagerade inom sin roll, samt får en bra balans mellan arbete och privatliv. Inte nog med det, mobila arbetsgivare kommer också att kunna bemöta kundens behov mycket mer effektivt.

Business, laptop, dokument, utbildning, dator, office, bok, papper, kunskap, bok, teknik, bibliotek, visdom, universitet, skrivbord, bord, människor, skola, oskärpa, data

Här är några av de viktigaste områdena att fokusera på:

Hantera personer som arbetar på distans

Även om du fortfarande behöver hålla ett öga på vad de anställda sysslar med måste du ge dem förtroende. Det kommer att vara svårt att hantera anställda som är på resande fot, så du måste använda andra metoder jämfört med de som används för dem som arbetar på kontoret. Tillåt medarbetarna en viss flexibilitet i sitt arbete och prata med dem på daglig basis (oavsett om det är via telefonsamtal eller via e-post för att höra hur det går) så att de känner sig mer självständiga. Trots denna ökade frihet måste du ändå se till att de vet vem som bestämmer – om deras arbete inte håller måttet eller om de inte håller deadlines måste du berätta det för dem. Uppträd på ett affärsmässigt sätt, men var beredd att ta kontroll över situationen om det behövs. 

God kommunikation

Människor behöver inte vara mitt framför dig för att du ska kunna hålla kontakten med dem. Genom att uppmuntra användning av appar för snabbmeddelanden, till exempel Skype eller Lync, kan du inte bara övervaka vad som händer. Du kan även sammanföra medarbetare som befinner sig långt borta för samarbete och utbyte av idéer.

Rapportera och reagera

En snabb daglig uppdatering om vad din medarbetare har gjort tillsammans med eventuella bekymmer eller framgångar är ett bra grundläggande sätt att hålla kontakt med din mobila personal. Detta kan följas upp med en halvtimmes Skype- eller Facetime-session varje vecka om du och dina medarbetare inte är på samma plats vid något tillfälle under veckan.

Ändra kontorsmiljön

Att välkomna den mobila utvecklingen och uppmuntra medarbetarna att få ut mesta möjliga av ett nytt arbetssätt betyder inte bara att lämna dörrarna på kontoret vidöppna och släppa iväg dem. Arbetsgivare som verkligen värdesätter innovation och kreativitet omformar miljön inne på kontoret och skapar informella utrymmen där människor kan mötas och utbyta idéer. 

Utmärkt IT

För att få ut mesta möjliga av personal som ofta är ute på fältet måste du investera i tekniska verktyg som gör det möjligt för medarbetarna att utföra sina jobb på ett effektivt sätt. Företag som BT, som på ett tidigt stadium uppmuntrade mobilt arbete, tillhandahåller konsekvent innovativa IT-lösningar som stödjer deras mobila personal.

Säkerhet

Varje arbetsgivares mardröm är dataförlust eller stöld. Det kan därför bli tuffare att ta hand om din konfidentiella egendom när personalen är "där ute" och bär med sig mobila enheter med ovärderlig information. Överväg en hanterad lösning för dina mobila enheter, med programvara, säkerhet och kryptering som uppdateras centralt, för att eliminera denna källa till stress. Staples Advantage erbjuder kompletta lösningar inom det här området.

Med noggrann planering, få investeringar och ett förändrat tänkesätt om hur de bästa medarbetarna arbetar kan du få ut mesta möjliga av din mobila personal.

Dela via:

Fortsätt Läsa

Kontakta
close

Ring oss

Du kan ringa vår kundtjänst på följande nummer:

033-20 65 50

Du kan också fylla i formuläret nedan så kommer en av våra säljare att kontakta dig inom kort.

Get help SE

General
Submit